MADRID

Els alumnes de 3r d'ESO van realitzar el viatge de fi de curs a Madrid, on van visitar els llocs més emblemàtics de la capital i a més, el Museu del Prado, el Reina Sofia i també el Palau  i Jardins d'Aranjuez. La combinació d'activitats cultuals i activitats d'oci van contribuir a l'èxit del viatge. 

IMG 20190627 WA0001

viatge a ITÀLIA 4T ESO

 Després d'esperar-lo i preparar-lo intensament durant tot el curs, els alumnes de 4t d'ESO van realitzar el seu viatge de final d'estudis a Itàlia. Van marxar a mitja tarda del 13 de juny.

Després d'un llarg recorregut per les autopistes fracesa-italiana van realitzar la primera visita a Pisa, van resseguir el conjunt monumental i van pujar a la famosa Torre Pendente. A continuació, van desplaçar-se fins a Montecantini Terme, petita ciutat a mig camí d'entre Pisa i Florència.

L'endemà van seguir fins a Florència, van veure el David de Miquel Angel i van visitar els principals monuments de la ciutat. Aquell dia van gaudir d'una sessió discotequera. El tercer dia van seguir fins a Pàdova i Firenze. Van visitar la basílica de Sant Antoni i allà, cosa curiosa, van constatar la participació a la misa de la comunitat índia emigrada a Itàlia, va ser una experiència diferent. Després van seguir cap a Marghera. L'endemà van visitar Venècia, els diferents ponts, com el de Rialto i, sobretot, la catedral de Sant Marc, quedant admirats davant la riquesa de la Pala d'Or. També van gaudir de temps lliure per perdre's pels carrerons de la ciutat i per pujar en góndola. Al dia següent van conéixer Verona, la casa de Romeo i Juieta i l'Arena, famós amfiteatre. A mitja tarda, van iniciar el retorn cap a casa, arribant a Piera cap a les 9 del matí del 19 de juny.

Viatje inoblidable de final d'estudis!

* Podeu veure més fotografies a la galeria d'imatges. 

L'escola ha participat enguany en l'activitat "Lletra a lletra fem municipi: emparaulem-nos" que ha organitzat la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l'Ajuntament de Piera i de la Biblioteca.

El passat octubre, tècnics de la Diputació ens van proposar d'entrar en aquest projecte. Ens van donar molta llibertat, podíem apuntar-hi el curs que volguéssim i enfocar el treball de la manera que creguéssim més adient. Vam estudiar les condicions que ens proposaven i vam decidir que hi faríem participar el tercer d'ESO.

Vam parlar-ho amb els alumnes i vam decidir que estudiaríem vocabulari català en desús. És cert que totes les societats canvien i que l'idioma, com a cosa viva que és, també canvia: moltes paraules estan desapareixent per manca d'ús, d'altres són substituïdes per anglicismes i paraules importades, d'altres per fi són noves i designen nous conceptes. És inevitable que desapareguin paraules que designen conceptes que ara no s'utilitzen i que s'incorporin nous mots per anomenar fenòmens de la tecnologia i de la ciència. En canvi, és trist que paraules útils i en actiu desapareguin simplement per desconeixement i siguin substituïdes per altres que no són pròpies: molta gent parla dels "nudillos" en lloc dels "artells", molts "s'assenten" en una cadira en lloc "d'asseure's", el menjar "senta malament" quan en realitat "se'm posa malament".

A què es dediquen alguns dels nostres exalumnes?

Exalumnes

Durant el curs 2016-17 l'Apiària va fer diferents actes per a la celebració dels seus 50 anys. Coneix les activitats dutes a terme.

50 Anys